[verslag] Dierenpark Bouillon, 9 september 2007

Zoosite forum - [verslag] Dierenpark Bouillon, 9 september 2007

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 05:53:40 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Belgie & Luxemburg
| | |-+  [verslag] Dierenpark Bouillon, 9 september 2007
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: [verslag] Dierenpark Bouillon, 9 september 2007  (gelezen 3399 keer)
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Gepost op: september 09, 2007, 08:52:08 pm »

In alle vroegte vertrokken. Het weer leek lekker, het regende onderweg, maar uiteindelijk in Bouillon scheen de zon.

Op de plattegrond zagen we tijgers, vanaf september 2007. Nou dat beloofde wat.....

Het park zou al vanaf 9.30 open moeten zijn, maar om 10.10 hebben wij echt moeten zoeken naar iemand waarbij we konden betalen en die de poort voor ons zou openen. Het is een park waar ik geen hoge verwachtigen van had, en dat is maar goed ook. Meteen bij de bizons en zebra's bleek al hoe het park er ongeveer uit zou zien.

Het paadje leidde ons langs herten, emoes, geitjes richting een soort van keuzeplein. In de 'kooi' verderop zit een vos die toen hij ons zag snel naar binnen ging om daarna de tijd dat wij in het park waren zich niet meer te laten zien.

best wel erg, zo zagen de kooien van de ringstaartmaki's en wasberen er uit.

Verder bleek het een beetje wuppertal te zijn met betrekking tot hoogteverschillen, maar dit park was vele malen kleiner dus gelukkig viel t mee voor de kuitjes.
Mooiste vond ik zelf dat overal schrikddraad zit, zelfs bij de wallibies, zodat ze je niet kunnen bijten. Maar welk verblijf had dat niet... die met de condors!!! daar kon je zo lekker met je lens door het gaas heen (wel mooie foto's hihi).

De bruine beren zitten wel erg. Vooral het zwembad is echt een dieptepunt

Langs nog wat herten

langs de Mishmi takins, langs bizons met kleintjes, wolven in een soort vallei....

De dieren die op de velden staan hebben buiten wel de ruimte. De overdekte huisjes laten wel te wensen over die zijn niet zo groot.
De educatie werd vernieuwd hier en daar

Mooiste vertaling van de dag:

Helaas bleek het tijgerverblijf nog niet gereed, dus ook geen tijger gezien. Ik vraag me echt af of er minimale groottes zijn mbt een tijgerverblijf, want dit verblijf is echt mini:

Langs wat kamelen, capibara, otters (niet gezien), manenwolven kwamen we redelijk snel weer terug bij het begin. We moesten nog het stukje bij de lynxen en dat rondje nog even gedaan.
de lynxen waren lekker actief. Eentje was echt geobsedeerd door Jaspers tas

Helaas grote afstand tussen hekje en gaas... maar gelukkig paste ik tussen het hekje door (oooooohhhhhhhhhhhhh  :bengel:)

Mooiste verblijf was het volgende:

Gewoon zonder hekje maar lekker overal vrij rondlopen.

Op zich aardig parkje, maar de eerst komende 10 jaar kom k er denk ik niet meer. Het tijgerverblijf gaat net zo erg worden als het berberapenverblijf ernaast.... dus daar mis je verder nix aan. Eigenlijk ook veel te ver rijden, zou je moeten doen als je zomaar in de buurt bent....
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #1 Gepost op: september 10, 2007, 08:22:24 am »

Aan de foto's te zien is het niet echt de moiete nee,toch zou ik het eens graag doen als ik in de buurt ben, maar speciaal ervoor rijden (zoals eerst gepland) ga ik er niet voor doen.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #2 Gepost op: september 10, 2007, 02:51:20 pm »

Ik vond het best een leuk park. Erheen rijden vanuit nederland is wat overdreven, maar verder is het wel in orde. De hoefdieren zitten allemaal wel ok, grote verblijven met bos, open plekken enz. Over de beren ben ik minder negatief dan jeanette. Heel klein vond ik het niet en ze hadden hier en daar toch iets geprobeerd ervan te maken, met boomstammetjes en wat rotsen. Echt slecht was de kooi met de neusberen/ringstaatmakis/etc. vreselijk ding. In het rijtje slecht passen ook een klein aantal vollieres waar roofvogels in waren ondergebracht zoals de sneeuwuil, zwarte wouw en oehoe. Dat was een soort schuur met aan de voor en zijkanten gaas, met 1 zitstok erin..
De collectie was best leuk. Zo waren er maral, wapiti, middeneuropees edelhert, paterdavidshert (maar 1 van gezien), takin, wisent, bizon, zebra, ellipswaterbok, nijlgau. En natuurlijk de standaard wildparksoorten als steenbok, damhert, oeros enz.
Ik heb me er wel vermaakt. Van het tijgerverblijf zou ik niet te veel verwachten :) Al had de capybara wel een geweldig nieuw verblijf gekregen, dus als ze net zo crea zijn voor de tijger... :)

Hier reden ze mee rond om voer naar de verblijven te brengen...

tis te hopen dat dat de openbare weg niet meer op mag... De deur van de bestuurder ging ook niet echt goed meer dicht...
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #3 Gepost op: september 12, 2007, 04:23:37 pm »

dan wordt dat kleine verblijf dus toch de tijgerkooi. Wij dachten(hoopten ^-^)al zoiets. Dat verblijf is eigenlijk voor 3 ibissen nog te klein laat staan voor tijgers, maargoed, het is beter voor dei dierjes dan als surplus te worden ingeslapen.
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #4 Gepost op: september 12, 2007, 05:25:22 pm »

dan wordt dat kleine verblijf dus toch de tijgerkooi. Wij dachten(hoopten ^-^)al zoiets. Dat verblijf is eigenlijk voor 3 ibissen nog te klein laat staan voor tijgers, maargoed, het is beter voor dei dierjes dan als surplus te worden ingeslapen.
hehe, denk je?  ;)
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #5 Gepost op: september 12, 2007, 07:25:10 pm »

Hier moet ik het toch wel mee oneens zijn, als ik jou de rest van je leven op de wc opsluit, zou je dat dan liever hebben dan een spuitje?
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #6 Gepost op: september 12, 2007, 07:35:27 pm »

Die kooi is veel te klein voor een tijger, echt waar. Eventueel een kleine katachtige zou nog gaan (margay iets in die geest) of inderdaad een stuk of wat ibissen.
Want de berberaap ernaast zit ook verschrikkelijk. binnen 2 takken buiten bijna nix .... dat was wel dieptepunt van de tuin.
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #7 Gepost op: september 12, 2007, 08:06:42 pm »

Ik denk dat het erg van de inrichting zal afhangen. Als het kaal bllijft is het nix nee, maar er valt nog best wat van te maken denk ik. Moeten ze het niet inrichten zoals het berberapenverblijf, want dan ben ik alle hoop snel kwijt. (en zemoeten er natuurlijk geen 5 dieren in willen proppen)
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #8 Gepost op: september 12, 2007, 11:19:07 pm »

Kunnen ze van al die dieren daar niet beter een bouillon trekken en eenmalig een  soepdag houden? Levert best wel op denk ik.
Alle gekheid op een stokkie: 't is niet fraai natuurlijk, maar het is natuurlijk wel lastig voor zo'n parkje om alles apk te maken. Dus moet er iets aan betere wetgeving gedaan worden. Je kunt dit de eigenaren eigenlijk niet kwalijk nemen....die kooitjes dan bedoel ik. De hertjes-gebieden kun je niks van zeggen.
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #9 Gepost op: september 13, 2007, 08:51:46 am »

De wetgevingen worden steeds harder en moeilijker na te volgen. Alle dierenparken hebben verblijven en kooien die niet voldoen. Het grootste probleem in Belgie is dat als er al subsidie's zijn deze stukken lager liggen dan in Nederland.

Ik dacht dat in Nederland bijna alle dierentuinen subsidie's krijgen. Hier in Belgie is dat enkel de KMDA, Paradisio en misschien monde sauvage. Of heb ik er overgeslagen?

Als De Belgische regering daar eens wat geld aan zou uitgeven i.p.v. aan al die zever die er nu is.
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #10 Gepost op: september 13, 2007, 02:04:58 pm »

In Nederland krijgen volgens mij echt niet alle tuinen subsidies, maar dat is voor een andere discussie (!)

Ik vind namelijk niet dat je kunt zeggen... ach, ze krijgen geen/weinig subsidies dus ze kunnen niets doen aan die kooitjes. olifantenpoep  :exclaim: dan moeten ze OF dat dier dat ze dus blijkbaar niet fatsoenlijk kunnen huisvesten niet houden OF zelf zien dat ze het geld ervoor bij elkaar halen om een leuk doch niet al te duur verblijfje te maken. En kom, voor de dieren waar we het hier in dit tuintje over hebben moet toch echt wel iets leukers te bedenken zijn voor niet al te veel geld. Wees creatief enzo...

En geloof me Bouillion heeft meer dan genoeg ruimte voor die dierjes... het ontbreekt alleen een beetje in creativiteit.
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #11 Gepost op: september 13, 2007, 02:16:26 pm »

In Nederland krijgen volgens mij echt niet alle tuinen subsidies, maar dat is voor een andere discussie (!)

Ik vind namelijk niet dat je kunt zeggen... ach, ze krijgen geen/weinig subsidies dus ze kunnen niets doen aan die kooitjes. olifantenpoep  :exclaim: dan moeten ze OF dat dier dat ze dus blijkbaar niet fatsoenlijk kunnen huisvesten niet houden OF zelf zien dat ze het geld ervoor bij elkaar halen om een leuk doch niet al te duur verblijfje te maken. En kom, voor de dieren waar we het hier in dit tuintje over hebben moet toch echt wel iets leukers te bedenken zijn voor niet al te veel geld. Wees creatief enzo...

En geloof me Bouillion heeft meer dan genoeg ruimte voor die dierjes... het ontbreekt alleen een beetje in creativiteit.

Ga er eens solliciteren  ;)

Nee,alle gekheid op een stokje maar ergens heb je wel gelijk. Als het geld er niet is laat de dieren dan daar.
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #12 Gepost op: september 13, 2007, 07:12:32 pm »

Ga er eens solliciteren  ;)

Weet je... ik zou willen dat ze me ervoor aan zouden nemen, want ik barst werkelijk van de ideeen op dat vlak. Maar ik heb 1. niet genoeg zelfvertrouwen om mezelf te verkopen en 2. niet de juiste achtergrond (opleiding) dus ik denk niet dat ik ver zou komen.
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #13 Gepost op: september 13, 2007, 08:37:19 pm »

Weet je... ik zou willen dat ze me ervoor aan zouden nemen, want ......................niet de juiste achtergrond (opleiding) dus ik denk niet dat ik ver zou komen.

Dat kan goed kloppen: er is geen opleiding tot dierenpark-ontwerper. :D  :D
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #14 Gepost op: september 13, 2007, 10:18:45 pm »

Weet je... ik zou willen dat ze me ervoor aan zouden nemen, want ik barst werkelijk van de ideeen op dat vlak. Maar ik heb 1. niet genoeg zelfvertrouwen om mezelf te verkopen en 2. niet de juiste achtergrond (opleiding) dus ik denk niet dat ik ver zou komen.

met zo een instelling gaat het inderdaad niet lukken, als je degelijk frans kunt spreken en ze moeten je niet teveel betalen zou het mss wel is kunnen lukken. Alhoewel die parkjes niet makkelijk zijn met volk aan te nemen, als ze het niet nodig hebben nemen ze ze niet he.
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, [verslag] Dierenpark Bouillon, 9 september 2007 - Theme by Mustang Forums